مشاهده مطالب کانال دلنوشته های یک طلبه
بسم الله الرØمن الرØیم
مستند داستانی ک٠خیابون(2)
✠نویسنده: Ù…Øمد رضا Øدادپور جهرمی
«قسمت بیست و یکم»
â›”ï¸ Ù†Ù‚Ù„ Ùˆ انتشار داستان به هیچ وجه بدون لینک کامل کانالم جایز نیست. â›”ï¸
از اینا Ú©Ù‡ بگذریم، به صورت پایه ای روش های دیگری را نیز Ù…ÛŒ توان نام برد Ú©Ù‡ مبلّغان ضدّ اسلام از آن برای هر Ú†Ù‡ بیشتر کردن شیوه های تبلیغاتشان استÙاده Ù…ÛŒ کنند. این روش ها عبارت اند از:
1. تمایلات مخاطبان: تبلیغات، زمانی تأثیر بسیاری دارند Ú©Ù‡ هم راستا با نظرات، باورها Ùˆ تمایلات مخاطب باشند. به همین دلیل، در تبلیغات ضدّ دین به این مسئله اهمیت زیادی داده Ù…ÛŒ شود؛ چرا Ú©Ù‡ پیام هایی Ú©Ù‡ ظاهر Øمایتی دارند، خیلی مؤثرتر از پیام هایی هستند Ú©Ù‡ Øالت انتقادی دارند.
2. اعتبار منبع: هنگامی Ú©Ù‡ یک منبع در انتقال یک پیام مورد قبول قرار بگیرد، به تبع آن، خود آن پیام نیز مورد قبول قرار خواهد گرÙت؛ زیرا اÙراد گرایش دارند اطلاعات Ùˆ آگاهی هایشان را از منابعی به دست بیاورند Ú©Ù‡ به آن اعتماد دارند.
در تبلیغات ضدّ دین، مبلّغان ضدّ دین در مواجهه با مخاطبان از اعتبار برخوردار نیستند. به همین دلیل، سعی Ù…ÛŒ کنند با انتساب پیام های تبلیغی شان به منابعی Ú©Ù‡ مورد اعتماد Ùˆ وثوق هستند، پذیرش پیام ضدّ دینی شان را تضمین نمایند. متأسÙانه، تعداد Ú©Ù…ÛŒ از مخاطبان هستند Ú©Ù‡ هوشمندانه در برخورد با چنین پیام هایی در مورد صØت آن اقدام به تØقیق Ù…ÛŒ نمایند.
3. رهبران اÙکار: رهبران Ùکری، اÙرادی هستند Ú©Ù‡ در جوامع شناخته شده، الگو Ùˆ معتبر هستند. یکی از شیوه های مؤثر در تبلیغات ضدّ اسmohamadrezahadadpour
6. تشویق: دستگاه تبلیغات ضدّ دین، نه تنها خود به تولید Ùˆ انتشار Ùˆ بازنشر Ù…Øتوای ضدّ دینی مبادرت Ù…ÛŒ ورزد، بلکه دیگر کاربران شبکه های اجتماعی را نیز نسبت به تولید، انتشار Ùˆ بازنشر Ù…Øتوای ضدّ دینی تØریک، تهییج Ùˆ تشویق Ù…ÛŒ نماید. چنین رÙتاری، ضمن اینکه مبلّغان ضدّ دین را در پیگیری اهداÙشان Ú©Ù…Ú© Ù…ÛŒ نماید، برای مخÙÛŒ ماندن برنامه ها Ùˆ شناخته نشدن رهبری این Øرکات پوشش به وجود Ù…ÛŒ آورد. مبلّغان، Øتی از تهدید نیز برای پیشبرد اهداÙشان استÙاده Ù…ÛŒ کنند.
7. تکرار: از نظر منطقی، تکرار یک ادعاء هرگز نمی تواند جانشین دلیل Ùˆ برهان برای آن شود؛ اما باید پذیرÙت Ú©Ù‡ تکرار، از نظر روانی موجب این اØساس در مخاطب Ù…ÛŒ شود Ú©Ù‡ گویا دلیل این ادعاء در جای دیگری عرضه شده Ùˆ مقبول هم واقع شده است. تکرار، مخاطب را خسته کرده، باعث تسلیم شدن او Ù…ÛŒ شود.
8. توجه به کاربرد زبان: کاربرد زبان در تبلیغات ضدّ اسلام، بسیار گسترده است Ùˆ از به کاربردن واژه های منÙÛŒ در مورد دین شروع شده Ùˆ تا انتشار رمان هایی مثل آیات شیطانی Ú©Ù‡ قصد تخریب Ùˆ تمسخر ارکان دین را دارند، ادامه پیدا Ù…ÛŒ کند. تولید پیام با زبانی Ú©Ù‡ برای مخاطب ملموس تر Ùˆ نزدیک تر به Ùهم ÙˆÛŒ باشد نیز در تبلیغات ضدّ اسلام، بسیار Ù¾Ùرکاربرد است.
9. موسیقی Ùˆ هنر: موسیقی Ùˆ هنر، قالب هایی هستند Ú©Ù‡ پیام ها را ماندگار Ù…ÛŒ کنند. شاید کمتر کسی Ùراموش کرده باشد Ú©Ù‡ در همین سال های اخیر، انتشار یک ترانه Ú©Ù‡ در آن به یکی از ائمه معصومین توهین Ù…ÛŒ شد، Ú†Ù‡ بلوایی را در شبکه های اجتماعی بر پا نمود Ùˆ موجب Øمله بیشتر مبلّغان ضدّ دین در توهین آشکار به Øضرات معصومین شد.10. طنز: از قدیم مرسوم بوده Ú©Ù‡ وقتی بناست چیز ناخوشایندی را به خورد کس