مشاهده مطالب کانال دلنوشته های یک طلبه
بسم الله الرØمن الرØیم
مستند داستانی ک٠خیابون(2)
✠نویسنده: Ù…Øمد رضا Øدادپور جهرمی
«قسمت بیستم»
â›”ï¸Ù†Ù‚Ù„ Ùˆ انتشار داستان به هیچ وجه بدون لینک کامل کانالم جایز نیست.â›”ï¸
10. در عین ضدیت با دین Ùˆ انقلاب، ژست ایران دوستی Ùˆ مردم داری گرÙته اند.
تا میخواستن این بخش را شروع کنند، عمار در زد Ùˆ وارد شد. Ú¯Ùتم: «جانم عمار! Ú†ÛŒ شد؟»
عمار Ú¯Ùت: «Øاجی من شاید بتونم با یکی از خانمای کد 22 ارتباط بگیرم Ùˆ بÙرستم Ùایل اونا ! اجازشو میدی؟»
Ú¯Ùتم: «متوجه منظورت نمیشم!»
Ú¯Ùت: «خب این چیزی Ú©Ù‡ این پسره الان به ما Ú¯Ùته Ùˆ ما Ø´Ú©Ù„ تقریبیشو آوردیم بیرون، چیز خاصی نداره Ùˆ پرونده ای بر علیهش ثبت نشده. ینی سابقه نداره. Øالا کاش Ùقط سابقه نداشت! Ùˆ Øتی سیستم میگه ده سال پیش، یه چهره مماثل با اون مرØوم شده Ùˆ آدرس قبرشم داریم! اما بعیده Ú©Ù‡ این، اون باشه.»
جا خوردم Ùˆ Ú¯Ùتم: «چی میگی عمار؟»
Ú¯Ùت: «والا جان بچم! بذار با کد 22 ارتباط بگیرم ببینم Ú†ÛŒ میگه؟»
Ú¯Ùتم: «نمیدونم ... برو ... ولی ... اصلا اگه دیدی جواب اونا چیز خاصی هست Ùˆ ارزششو داره، دعوتش Ú©Ù† بیاد بشینیم چیکار میتونیم بکنیم؟»
عمار رÙت! من خیلی رÙتم تو Ùکر! با خودم میگÙتم داستان نباید اینقدر پیچیده باشه. اگه اینقدر پیچیده باشه، اشتباه Ù…Øضی کردند Ú©Ù‡ گزک دست من دادند Ùˆ همین میشه بلای جونشون Ùˆ میشه به عنوان اولین اشتباهشون ثبت کرد.
تو همین Ùکرا بودم Ú©Ù‡ سعید چایی Ùˆ Ú¯Ù„ گاو زبون آورد. همینطور Ú©Ù‡ میخوردیم Ùˆ Ùکر میکردم، مجید Ú¯Ùت: «Øاج آقا اگه استعلام کردین Ùˆ واقعا مرده بود Ùˆ چیزی Ú©Ù‡ این پسره Ú¯Ùته دروغ بوده، چیکار میکنین؟»
Ú¯Ùتم: «خیالتون تخت! این پسره دروغ Ù†Ú¯Ùته Ùˆ نمیگه. هزار تا اØتمال دیگه وجود داره جز دروغگو بودن این ÙÙ„Ú© زده! میشه روی اون هزار تا اØتمال کار کرد!»
وقتی چاییم تموم شد، Ú¯Ùتم بچه ها وارد اصل دهم بشید. اصل خیلی مهمی هست. بسم الله ... شروع کنین!
نوشته نسبتا کاملی پرینت کردن Ú©Ù‡ بنظرم اگه شما هم ببینین بد نیست. متنش بدون دستکاری Ùˆ Ùقط با Øذ٠بعضی آمارها Ùˆ دو سه تا پاراگرا٠مØرمانه، تقدیم میکنم:
شبکه ها و کانالهای ضد انقلاب، پیش از همه، سه انگاره را علیه انقلاب اسلامی ترویج می کند:
1.Øمله به ساختار سیاسی نظام
2.دعوت به ناÙرمانی مدنی Ùˆ رÙتارهای ساختارشکن علیه نظام
3.توهین به اسلام و تخریب ارزش های اسلامی
این بخش سوم، میشه Ú¯Ùت هد٠اصلی هست Ùˆ بقیه اهداÙØŒ پوشش برای عدم توجه به این هد٠مØسوب میشن.
وقتی جنگ جهانی دوم تموم شد، تبلیغات، به Ø³Ù„Ø§Ø Ø§ØµÙ„ÛŒ در جنگ های ایدئولوژیک بین شرق Ùˆ غرب تبدیل شد Ùˆ با پایان یاÙتن جنگ سرد، تبلیغات همچنان به عنوان Ø³Ù„Ø§Ø Ø§ØµÙ„ÛŒ در عرصه نبرد ایدئولوژیک ادامه Øیات داده، اما این بار نه در مقابله با ایدئولوژی شرق، بلکه در مقابل ایدئولوژی اسلام؛ چرا Ú©Ù‡ غرب معتقد است نظام اسلامی Ù…ÛŒ تواند خطر بزرگی برای تمدن غرب باشد.
تØلیل تبلیغات ضدّ دین، عمل پیچیده ای است Ú©Ù‡ به تØقیقات تاریخی، بررسی دقیق پیام ها Ùˆ Øساسیت نسبت به بازخوردهای مخاطبان نیاز دارد Ùˆ درک درست از این تبلیغات، مستلزم تجزیه Ùˆ تØلیل آثار دراز مدت آن است.
از آنجا Ú©Ù‡ تبلیغات، تلاشی عمدی Ùˆ نظام مند برای Ø´Ú©Ù„ دادن ادراکات، دست کاری شناخت ها Ùˆ جهت دادن به رÙتارها برای رسیدن به پاسخ مورد نظر مبلّغ است. شناخت ماهیت تبلیغات، نیازمند مطالعه ای طولانی مدت برای ارزیابی پیشرÙت آن Ù…ÛŒ باشد Ùˆ تجزیه Ùˆ تØلیل آن، در پاسخ به 10 مرØله مشخص خواهد شد:
1. ایدئولوژی و اهدا٠تبلیغات
2. باÙتی Ú©Ù‡ تبلیغات در آن انجام Ù…ÛŒ پذیرد
3. شناخت مبلّغ
4.ساختار سازمان مجری تبلیغ
5.مخاطبان هد٠تبلیغات
6.Ùنون یا روش های بهره برداری از رسانه ها
7.Ùنون یا روش های ویژه برای تأثیر Øداکثری
8.واکنش مخاطبان به Ùنون گوناگون
9.بررسی ضدّ تبلیغ
10.ارزیابی تأثیرات
با وجود اینکه پاسخ به همه این مراØÙ„ØŒ در به دست آوردن دید جامع نسبت به تبلیغات ضدّ دین در شبکه های اجتماعی نیاز خواهد بود، اما با توجه به Ù…Øدودیت تØقیق، Ùقط به بررسی شماره های شش Ùˆ Ù‡Ùت خواهیم پرداخت:
Ùنون یا روش های بهره برداری از شبکه های اجتماعی در تبلیغات ضدّ دین چیست؟
روش های ویژه برای به Øداکثر رساندن اثر تبلیغات در این زمینه Ú†Ù‡ هستند؟
در پاسخ به سؤال اوّل باید Ú¯Ùت Ú©Ù‡ روش های تبلیغات بسیار گسترده بوده Ùˆ روز به روز از تنوع بیشتری برخوردار Ù…ÛŒ شوند، Ùˆ این ادعا Ú©Ù‡ بتوان همه آنها را در قالب یک Ùهرست ارائه نمود، ناصØÛŒØ Ù…ÛŒ باشد. با این Øال، در بررسی روش های متداولی Ú©Ù‡ در تبلیغات ضدّ دین در شبکه های اجتماعی مورد استÙاده قرار Ù…ÛŒ گیرند، به موارد ذیل برخورد میکنیم:
1.تخریب چهره دین و دین داران
2.ایجاد شبهه اÙÚ©Ù†ÛŒ با قصد ضربه زدن
3.مبارزه با اعتقادات دینی
4.ترویج اÙکار الØادی در بین عموم مردم
5.تمسخر باورهای اسلامی، به خصوص شیعه
6.Ùراری دادن مردم از عقاید اسلامی
7. ترویج Ùساد جنسی
8.مسخره کردن عقای