مشاهده مطالب کانال دلنوشته های یک طلبه
🔹ادامه نقد دراویش گنابادی🔹
ص۳
عدم اخلاص در عمل Ùˆ دنیاطلبی Ùرقه‌ی نعمت‌اللهیه
از جمله دلایل ما بر بطلان Ùرقه‌ی ضاله‌ی نعمت اللهیه، عدم اخلاص در عمل Ùˆ عدم ÙˆØدت میان شاخه‌های این Ùرقه است. اگر انسان به عرÙان الهی دست یاÙته و از منیت Ùˆ دنیا طلبی Ùاصله گرÙته است پس وجود کشمکش برای رسیدن به ریاست Ùرقه Ùˆ انشعاب‌های متعدد Ùˆ ایجاد Ùرقه‌های گوناگون در میان دراویش نعمت اللهی، Øاکی از عدم اخلاص Ùˆ ادعای دروغین آنان نیست. در Øال Øاضر هر یک از شاخه‌های منشعب شده از Ùرقه‌ی نعمت اللهیه نظیر کوثریه، شمسیه، گنابادیه، مونس علی‌شاهیه Ùˆ غیره یک قطب خاص دارند Ùˆ معلوم نیست کدام یک Ù…Øور Ùˆ مرکز عالم هستی Ùˆ واسطه‌ی Ùیض هستند. به عنوان مثال پس از «ملاسلطان»، Â«ØµØ§Ù„Ø Ø¹Ù„ÛŒâ€ŒØ´Ø§Ù‡Â» به صورت موروثی قطب شد در Øالی Ú©Ù‡ «کیوان قزوینی» برای اØراز مقام قطب دیگ جوش داده بود Ùˆ تا کنون نیز منصب قطب، در این Ùرقه موروثی است. البته عباس‌علی کیوان قزوینی (منصور علی‌شاه) در دوران صالØعلی‌شاه از این Ùرقه جدا شده Ùˆ چند ردّیه برضد آنان نوشت.
از دیگر دلایل انØرا٠Ùرقه‌ی نعمت اللهیه، تجمل‌گرایی و اشراÙی‌گری است. شاه نعمت الله ولی در ماهان کرمان به عنوان یک Ùئودال بزرگ، زندگی شاهانه داشت؛ هم‌چنین سایر اقطاب Ùˆ مشایخ این Ùرقه رÙاه طلب بودند به خصوص از زمانی Ú©Ù‡ به هندوستان رÙتند مانند آقاخانی‌ها، شاهانه زندگی می‌کردند Ùˆ همواره در اسم طریقتی خود پسوند شاه را یدک می‌کشیدند. گنابادی‌ها با شاهان قاجار Ùˆ Ù¾ÙMohamadrezahadadpour